• FAQ Dejelin

  • Voorzorgsmaatregelen voor gebruik

    Controleer of de voedingsspanning overeenstemt met de spanning op het gegevensplaatje aan de achterzijde van het toestel.

    De zekering van het stopcontact moet een vermogen van minstens 16 ampère hebben.

    Plaats de stoomkoker op een horizontaal en stabiel oppervlak.

    Plaats het toestel niet in de buurt van meubelen of voorwerpen die niet tegen warmte en waterdamp bestand zijn.

    Plaats het toestel niet in de buurt van een warmtebron (bv. kookplaat). Het snoer mag niet in aanraking komen met een warmtebron. Laat het voedingssnoer niet van het werkblad naar beneden hangen.

    Leg het deksel niet op een warmtebron (bv. kookplaat).

    Het toestel moet altijd aangesloten worden op een geaard stopcontact met het oorspronkelijke voedingssnoer.

    Gebruik het toestel nooit met een beschadigd voedingssnoer. Als het snoer beschadigd is, kunt u bij uw wederverkoper een nieuw snoer bekomen.

    Koppel het toestel na gebruik altijd los en koppel het snoer los om het toestel te verplaatsen, reinigen of vullen.

    Vul het waterreservoir nooit boven het maximumniveau dat in het vat is aangeduid om overkoken of overlopen te voorkomen.

    Plaats het toestel steeds buiten het bereik van kinderen. Laat het toestel nooit zonder toezicht achter.

    De deksels, verhogingen en mandjes van de Attitude-stoomkoker worden gereinigd met warm water en vaatwasmiddel. Al deze onderdelen zijn tegen de vaatwasmachine bestand.

    Dit toestel produceert erg warme stoom. Gebruik steeds een vaatdoek of ovenwanten om het deksel, de mandjes en de rijstkom aan te raken. Als u het deksel wegneemt voordat u de mandjes aanraakt, vermindert het risico dat stoom met kracht ontsnapt. Gebruik evenwel ovenwanten.

    Gebruik het toestel nooit in de openlucht.

    Gebruik uitsluitend de accessoires en de mandjes die voor dit toestel bestemd zijn.

    HET NIET NALEVEN VAN DEZE VEILGHEIDSINSTRUCTIES OF EEN ONGESCHIKT GEBRUIK VAN DIT TOESTEL HEBBEN HET VERVALLEN VAN DE GARANTIE ALS GEVOLG.

  • Problemen en oplossingen

    Problemen

    1. Het toestel werkt niet

    Mogelijke oorzaken

    Het toestel is niet aangesloten.

    Oplossingen

    Controleer of het toestel aangesloten is.

    Mogelijke oorzaken

    Het toestel is niet goed aangesloten.

    Oplossingen

    Controleer of de stekker goed in het stopcontact zit. Controleer ook of de aansluiting van het snoer goed in het toestel zit.

    Mogelijke oorzaken

    De gekozen functies zijn niet compatibel.

    Oplossingen

    Combineer de functie 'Warmhouden op 60 °C' niet met de automatische kookwekker. Bij de functie 'Warmhouden' kunt u geen duur instellen.

    Combineer de functie 'Koken' niet met de kookwekker op 'Continu'. Bij het gebruik van de kookstand moet u een duur instellen.

    Problemen

    De etenswaren zijn niet gekookt.

    Mogelijke oorzaken

    De kooktijd is niet voldoende lang.

    Oplossingen

    De kooktijden in de tabel zijn slechts algemene richtlijnen. De kooktijden moeten worden aangepast aan de hoeveelheid, dikte enz. van de etenswaren.

    Mogelijke oorzaken

    Er is geen water meer (in dit geval wordt u verwittigd door een geluidssignaal).

    Oplossingen

    Vul het reservoir.

    Problemen

    Niet alle etenswaren zijn gekookt of ze zijn ongelijkmatig gekookt.

    Mogelijke oorzaken

    Er bevinden zich te veel etenswaren in de stoomkoker of er is onvoldoende ruimte tussen de etenswaren.

    Oplossingen

    Zorg ervoor dat u de mandjes niet te vol legt en dat u de etenswaren goed over de mandjes verspreidt zodat de stoom kan circuleren en dat er een betere gaarheid wordt verkregen.

    Problemen

    Het waterreservoir loopt over.

    Mogelijke oorzaken

    Het reservoir is te vol.

    Oplossingen

    Zorg ervoor dat u de aanduidingen met betrekking tot het waterniveau in het reservoir naleeft.

    Mogelijke oorzaken

    Bij het bereiden van vis ontstaat schuim in het water.

    Oplossingen

    Om vis te bereiden kiest u 'Zacht koken' met de regelknop.

    Problemen

    Er ontsnapt stoom via de verhogingen.

    Mogelijke oorzaken

    De mandjes en verhogingen zijn niet goed geplaatst.

    Oplossingen

    Zorg ervoor dat de verhogingen goed geplaatst zijn. Ze moeten correct in elkaar passen.

    Problemen

    Er komt stoom vrij bij het gebruik van het waterbad.

    Mogelijke oorzaken

    De verkeerde functie werd geselecteerd.

    Oplossingen

    In de waterbadstand wordt alleen het gebruik van de functie 'Warmhouden op 60 °C' aanbevolen met de kookwekker op 'Continu'.

    Opmerking: het waterbad mag uitsluitend afzonderlijk of boven op alle andere mandjes worden gebruikt.

    Er mag dus nooit een ander mandje op het waterbad worden geplaatst.

    Problemen

    Bij het aanraken van de verhogingen ontsnapt kokend hete stoom met kracht.

    Mogelijke oorzaken

    Het deksel ligt nog op de mandjes terwijl u ze aanraakt.

    Oplossingen

    Zorg ervoor dat u het deksel wegneemt om te voorkomen dat kokend hete stoom met kracht ontsnapt. Draag ter bescherming altijd ovenwanten.

    Als de stoomkoker nog steeds niet werkt ondanks het advies dat hier wordt gegeven, dient u contact op te nemen met uw wederverkoper.

    Demonteer het toestel zeker niet zelf!

  • Garantie

    Door zijn vakkundigheid en zorg voor detail kan Dejelin u bovenop de wettelijke garantie van 2 jaar nog 3 jaar bijkomende garantie aanbieden.

    Om te genieten van deze bijkomende garantie dient u zich te registreren via het internet. Ga naar www.dejelin.com en vul het onlineformulier in.

    Zorg ervoor dat u het identificatienummer correct invult. Dit bevindt zich op het gegevensplaatje aan de onderzijde van het toestel en bestaat uit een reeks cijfers.

    De EAN-code dient eveneens te worden opgegeven. Dit is een streepjescode die bestaat uit een reeks van 13 cijfers. Deze code begint altijd met 54 12400.

  • Bestellen

    Hoe bestellen?

    Een bestelling plaatsen via de website van Dejelin gaat erg vlot en eenvoudig.

    Blader door ons productassortiment aan de hand van de verschillende productcategorieën of met behulp van onze zoekmachine.

    Selecteer de artikelen die aan uw wensen beantwoorden. Om een artikel aan uw winkelmandje toe te voegen, hoeft u enkel op de knop 'Kopen' te drukken.

    Eens u alle gewenste producten in uw winkelmandje verzameld hebt, drukt u op de knop 'Bestellen' en laat u zich door het bestelproces leiden.

    Via het menu aan de rechterzijde kunt u steeds de inhoud van uw winkelmandje bekijken en hebt u de mogelijkheid om uw bestelling te plaatsen.

    Hoe snel wordt mijn bestelling verzonden?

    Alle bestellingen die voor 11:00 uur (van maandag tot vrijdag) worden geplaatst, worden dezelfde dag nog behandeld. Uw bestelling wordt uit de voorraad gehaald, gecontroleerd, verpakt, gefrankeerd en aan de transportfirma bezorgd die u hebt gekozen (in België is dat bijvoorbeeld UPS of bpost).

    Bestellingen die na 11:00 uur worden geplaatst, worden de volgende werkdag prioritair behandeld.

    U krijgt 's avonds via e-mail een bevestiging van de verzending en u kunt de voortgang van uw bestelling volgen op de website van de transportfirma met behulp van het trackingnummer dat u via e-mail ontvangen hebt.

    Hoe betalen?

    Dejelin biedt meerdere manieren aan om te betalen.

    Kredietkaart: Visa, Mastercard, American Express

    Bankkaart: Bancontact (Maestro)

    Thuisbankieren: Belfius, ING, BNP Paribas, Axa (zorg dat u uw kaartlezer bij de hand hebt om de betaling uit te voeren). Deze betaalwijze is alleen beschikbaar in België.

    Via Sofort of Giropay: alleen in Duitsland.

    Via iDeal: alleen in Nederland.

    Is het betalen met een bankkaart veilig?

    Het betalen met een bankkaart is volledig beveiligd door onze partner Ogone Ingenico. Ogone Ingenico is een van de belangrijkste aanbieders van betalingsdiensten voor e-commerce. Ogone Ingenico levert zijn diensten aan duizenden klanten verspreid over 35 landen.

    Uw bankgegevens worden uitsluitend versleuteld via het internet verstuurd zodat ze onleesbaar zijn voor onbevoegden.

    Uw bankgegevens worden door Ogone behandeld, niet door Dejelin.

    Het beveiligingssysteem maakt gebruik van SSL-versleuteling (Secure Socket Layer) van 128 bit. Het versleutelen wordt uitgevoerd door Ogone Ingenico.

  • Levering

    Wat zijn de verschillende leveringswijzen?

    Dejelin biedt de volgende leveringsmogelijkheden aan:

    UPS Standard

    Deze leveringswijze garandeert een levering binnen 2 tot 3 dagen.

    UPS Express

    Hiermee kunnen wij een levering de volgende dag vóór de middag garanderen.

    U kunt een keuze maken uit de verschillende leveringsmogelijkheden op de pagina Levering bij het plaatsen van uw bestelling.

    Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

    Wij weten dat u met ongeduld op uw bestelling wacht en wij maken deze dan ook meteen over aan ons voorbereidingsteam zodra deze gevalideerd is. Onze medewerkers bezorgen uw pakket op hun beurt op het einde van de dag aan de transportfirma zodat het u zo snel mogelijk bereikt.

    Alle bestellingen die voor 11:00 uur worden geplaatst, worden dus in de namiddag klaargemaakt en verzonden, behalve tijdens het weekend en op feestdagen.

    Hoe volg ik mijn pakket?

    Zodra uw pakket verzonden is, sturen wij u een e-mail met een koppeling waarmee u de levering van uw pakket kunt volgen. U kunt ook uw bestelling opvolgen via uw persoonlijke account, in het gedeelte 'Mijn meest recente bestelling'.

    Wat gebeurt er als ik niet thuis ben wanneer het pakket wordt geleverd?

    Indien u niet beschikbaar bent op het moment van de levering, zal de postbode of de bediende van de door u gekozen transportfirma een kennisgeving in uw brievenbus stoppen. Die kennisgeving vermeldt de dag en het tijdstip waarop er werd aangebeld, alsook het postkantoor waar u uw levering kunt ophalen. Indien uw pakket door UPS wordt geleverd, zal de transportfirma zich tot drie keer (achtereenvolgend) bij u aanbieden. Als u voor bpost hebt gekozen, dient u de kennisgeving en uw identiteitskaart mee te nemen wanneer u het pakket gaat ophalen.

    Waar wordt er geleverd?

    Leveringen zijn mogelijk in België, Luxemburg, continentaal Frankrijk, de Franse overzeese gebieden en Europa.

  • Terugzenden en ruilen

    Voorwaarden

    Het product moet aan de volgende voorwaarden voldoen:

    • Het product moet in de originele verpakking worden teruggezonden.

    • Het product is nog niet gebruikt.

    • Het product moet binnen 14 dagen vanaf de datum van ontvangst van het product worden teruggezonden.

    • Bij het teruggezonden product moet de originele factuur of de leveringsbon gevoegd zijn.

    Hoe zendt u een product terug?

    Ga als volgt te werk als u een product wilt terugzenden:

    1. Ga vanaf uw account naar het historische overzicht van uw bestellingen.

    2. Selecteer de bestelling met het product dat u wenst terug te zenden.

    3. Selecteer de producten die u wilt terugzenden door het vakje naast de naam ervan aan te vinken.

    4. Verduidelijk waarom u uw bestelling terugzendt (niet verplicht).

    5. Klik op 'Een product terugzenden' nadat u de gevraagde informatie hebt ingevuld.

    Onze dienst Terugzenden en ruilen behandelt uw vraag dan binnen 5 werkdagen.

    Transportkosten

    Het transport en de risico's die daarmee gepaard gaan, zijn voor rekening van de koper.

    De producten moeten naar een adres in België worden teruggezonden. U kunt zelf de transportfirma kiezen waarmee u het product wilt terugzenden. Toch adviseren wij u ten zeerste om de waren aangetekend of met een postopvolging te versturen en in voorkomend geval een verzekering te nemen bij de transportfirma voor de handelswaarde van de producten, zodat u zich tegen verlies of schade aan de producten kunt beschermen.

    Terugbetaling en ruilen

    Zodra wij teruggezonden producten hebben ontvangen, betalen wij de aankoopprijs volledig terug (exclusief verzendkosten) en/of ruilen wij deze om naargelang het product of de producten.